luni, 7 martie 2011

Intro

Desi nu ma pot mandri cu prea multa experienta in acest domeniu, ma incumet totusi sa ma ating de el.
Astept sa fiu criticat, contrazis, corectat sau indrumat de cei cu mai multa "carte" a naturii, de cei care practica in mod curent aceasta activitate. Nu doresc insa discutii sterile si limbaj neadecvat.
Am umblat mult prin natura, prin munti, prin delta, paduri si dealuri. Am facut alpinism si catarare cam vreo 18 ani la modul serios, iar mai apoi cam pe apucate. Iubesc natura in general si muntii in special. De asemenea iubesc, apreciez, respect (pe unele le si inteleg) orice fiinta vie. (Trebuie sa fiu sincer si sa recunosc ca exceptie fac oamenii. Nu unii anume, ci specia asta...am sa revin la acest subiect).
In aceste drumetii, excursii, ture, am facut de multe ori cate ceva ce s-ar putea numi supravietuire sau bushcraft, chiar daca habar nu aveam ca fac ceva de acest gen. Nu le confund, caci sunt doua notiuni total distincte - voi detalia in postarea urmatoare. 
Supravietuire m-a fascinat intotdeauna, fie ca e vorba despre salbaticie, locuri necunoscute, fie ca e vorba despre dezastre, intalniri periculoase etc. Am vazut-o totdeauna ca pe o capacitate a omului inteligent si imaginativ, mai mult decat a unuia puternic. Desigur in unele privinte m-am inselat, dar nu in toate. Am avut de mic copil probleme destul de grave de sanatate si evident, nici prea puternic si nici prea rezistent nu am fost. De aceea, majoritate colindarilor mele le-am facut singur, pentru a nu ii incurca pe altii. Asta a dus in mod necesar la rezolvarea tuturor problemelor de unul singur, fara ajutor. A trebuit sa gasesc solutii mai simple, mai usoare pentru orice nevoie. Solutii pt. 2 mani, nu pentru mai multe. Si o spun fara modestie, ca ceea ce au reusit altii, normali, am cam reusit si eu. De multe ori mai bine decat altii si cu efort mai putin.
Pe de alta parte imi placea sa prelucrez lemnul, chiar daca de foarte putine ori am avut ocazia. Nu ma refer la exploatari forestiere ci la a mai ciopli cate ceva, la a face ceva util din lemn. Asta evident ca m-a dus din nou catre natura, dar din alta directie, mai apropiata de bushcraft.
Asa ca, proaspat sosit in curtea asta, in cele ce urmeaza voi continua cu parerile mele personale, inevitabil subiective. Si eventual ce impartasirea experientelor mele, daca le va  gasi cineva folositoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu